Tiedot
Aukioloajat

Maanantai - Perjantai

klo. 10-18

Lauantai
klo. 10-15 

 

 

 

 

Toimitus- ja palautusehdot

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

Verkkopankit
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Käyttäessäsi Paytrail-tiliä maksaminen tapahtuu Paytrailin palvelussa. Paytrail-tilin kautta tehtävissä korttimaksuissa maksutapahtuman sopimusosapuolina toimivat Paytrail ja kortinhaltija.

Sopimus

Hyödykkeiden myyjänä toimii Classic bike (Brandsense oy)
Sivustolla esiteltävät hinnat sisältävät arvonlisäveron 24%. 
Pidätämme oikeuden hintojen ja toimitusehtojen muutoksiin. 
Classic bike myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Alle 18-vuotias tarvitsee huoltajan suostumuksen. Kaupankäynnissä sovelletaan voimassaolevaa Suomen ja Euroopan unionin kuluttajasuojalainsäädäntöä.  

 

Toimituskulut

Tuotteet voi noutaa myymälästämme Mechelininkatu 15, Helsinki, tai tuote voidaan lähettää asiakkaalle. Toimituskuluista vastaa aina asiakas. Pienpakettien toimituskulut ovat kaupassamme 10 €. Polkupyörien toimituskulut 20 €, tämä koskee tavallisia 2-renkaisia pyöriä, ei tavara-ja lastenkuljetuspyöriä. Polkupyörätilaukset toimitetaan lähimpään Matkahuollon toimipisteeseen. Christiania bike ja trioBike -tavarapyörien toimituskulut sovitaan aina asiakkaan kanssa yhdessä, sopimustoimittajamme hinnat ovat 130-180€ koko Suomeen, ovelle toimitettuna.
Christiania bike ja trioBike -toimituskulut sovitaan aina asiakkaan kanssa yhdessä, sopimustoimittajamme hinnat ovat 130-180€ koko Suomeen, ovelle toimitettuna.
 

Toimitusaika

Pyrimme toimittamaan tilaamasi tuotteet 5-7 työpäivän sisällä tilauksesi vastaanottamisesta, kiireisinä aikoina toimitus voi kuitenkin kestää kauemmin.
Suurin osa polkupyöristä ja tarvikkeista on varastotuotteenamme, ja tilaamme tuotteita lisää viikoittain.
Varastosaldot ovat lähtökohtaisesti reaaliaikaisia ja loppuunmyyty tuote poistuu näkyvistä automaattisesti. Saldovirheet ovat kuitenkin mahdollisia. Mahdollisen saldovirheen sattuessa, pyrimme toimittamaan puuttuvan tuotteen viipymättä. Jos tuotetta ei ole saatavilla kohtuullisessa ajassa, asiakkaalla on oikeus perua kauppa.

Mikäli tuotetta ei ole varastossa, toimitus varastoon tapahtuu ns. tehdastilauksena. Tehdastilauksessa polkupyörien ja joidenkin tarvikkeiden tuote on varastossamme 4-10 viikon kuluessa tilauksesta.
Ilmoitamme asiakkaalle heti tuotteen saapumisesta.

Ilmoitamme tuotteen tilausvaiheessa, mikäli toimitusaika on muuta kuin yllä olevassa kohdassa mainitaan. Mikäli tuote halutaan ehdottomasti tiettyyn päivään mennessä, on siitä mainittava erikseen, esim. tilauksen teon yhteydessä. Pyrimme huomioimaan kuluttajan toiveen, mikäli se on mahdollista. Mikäli kuluttaja ostaa useita tuotteita, joille Classic bike on ilmoittanut toisistaan eriävät toimitusajat, toimitetaan tilaus pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti.

Tilaus

Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu sopimuksen teon jälkeen joko sähköpostitse tai puhelimitse.
Kuluttaja sitoutuu tilauksensa tehtyään tarkkailemaan sähköpostiaan toimituksen vastaanottamiseksi.
Kun kyseessä on asiakkaan pyynnöstä asiakkaan toiveiden mukaan räätälöity tuote / malli, ei kauppaa voi enää purkaa.


Toimitustapa

Polkupyörät toimitetaan aina ajovalmiina (kuljetuspakkauksen mukautettuna, ohjaustanko ja polkimet tarvitsevat työkaluja)
Käytämme Itellan (Suomen Postin), Matkahuollon ja sopimustoimitajamme palveluita tilausten toimitukseen.


Tuotteiden palautus
Tilaamillasi tuotteilla on 14 vrk:n vaihto- ja palautusoikeus.
Palautettavan tuotteen pitää olla virheetön, täysin käyttämättömiä ja pakkauksen myyntikunnossa.
Huolimattoman / puutteellisen pakkaamisen johdosta vaurioituneesta tuotteesta vastaa lähettäjä.
Palautuspakettiin merkitse mukaan tilinumerosi ja mahdollinen palautuksen syy (esim. rikkinäinen tuote, väärä koko tms.)
nopeuttaaksesi toimintaamme.
Palautuksesta ja sen kuluista vastaa lähettäjä.
Kuluttajan on tehtävä palautusilmoitus sähköpostitse osoitteeseen myynti@clasicbike.fi  ennen tuotteen palauttamista.

Palautuksen menettelyohje:
1. Ilmoitus myyjälle sähköpostilla ennen palautusta.
2. Kirjallinen ilmoitus havaituista virheistä
3. Pakkaa tuote /tuotteet huolellisesti alkuperäispakkaukseen, liitä mukaan yhteystietosi ja tilinumerosi.
Rahojen palautustilanteessa palautamme rahat viipymättä heti, kun olemme tarkistaneet tuotteen/tuotteet.
Kauppasumma palautetaan kohtuullisen ajan kuluessa, kuitenkin viimeistään 30 vrk kuluessa siitä, kun Classic Bike on palautuksen hyväksynyt.

Kun kyseessä on asiakkaan pyynnöstä asiakkaan toiveiden mukaan räätälöity tuote / malli, ei kauppaa voi enää purkaa

Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset
Joskus voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta kuljetuksen yhteydessä paketit voivat vaurioitua.
Siksi on hyvä jo lähetystä vastaanottaessa tarkistaa sen kunto kuljettajan (tai muun kuljetusliikkeen edustajan)
läsnä ollessa.
Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote/tuotteet ovat vaurioituneet,
tee tavarankuljettajalle heti asiasta vahinkoilmoitus, eli rahtikirjaan laitetaan merkintä vauriosta ja kuljettajan
allekirjoitus + nimenselvennys. Ota tämän jälkeen yhteyttä tilauksella olleeseen myyjään sopiaksesi uuden tuotteen
toimittamisesta ja vanhan palauttamiseksi.

Reklamaatio

Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote tai tuote on vaurioitunut tms. tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta kohtuullisessa ajassa ( 7vrk)  Classic Bike:lle joko sähköpostitse osoitteeseen myynti@classicbike.fi tai postitse osoitteeseen: Classic Bike, Mechelininkatu 15, 00100 Helsinki.

Virheellinen toimitus palautetaan postikuluitta Classic Bike:n antamien ohjeiden mukaisesti. Palauttaminen tapahtuu reklamaation tekemisen jälkeen. Saatuaan palautetun tavaran, Classic Bike palauttaa jo mahdollisesti maksetun kauppahinnan viipymättä asiakkaalle, tai korjaa mahdollisen vian tai viat.

Maksutavat

Verkkokaupassa tilatut tuotteet ja niiden toimituskulut maksetaan tilauksen yhteydessä, muut tilaukset voidaan myös maksaa suoraan liikkeeseen tai pankksiirtona.
Verkkokaupassa voidaan maksaa eleisillä pankki-ja luottokorteilla.
Maksaminen tapahtuu Paytrail Oyj:n sivuston kautta. 

Maksut luottokorteilla:
Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla:
Mikäli haluat maksaa Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla, Classic bike toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja vastaa tuotteiden toimittamisesta ostajalle. Maksamiseen liittyvistä reklamaatioista vastaa Paytrail Oyj:

 

Paytrail Oyj toimii Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oyj:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.
Paytrail Oyj on myös maksun saaja.

Ylivoimainen este

Classic Bike ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Classic Biken vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Classic Biken toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.

 

Riitojen ratkaisu

Tästä etäkauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan voimassaolevaa Suomen ja Euroopan unionin kuluttajasuojalainsäädäntöä.  Mahdolliset erimielisyydet ratkotaan Helsingin käräjäoikeudessa.