Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

Verkkopankit
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.
Käyttäessäsi Paytrail-tiliä maksaminen tapahtuu Paytrailin palvelussa. Paytrail-tilin kautta tehtävissä korttimaksuissa maksutapahtuman sopimusosapuolina toimivat Paytrail ja kortinhaltija.

Hyödykkeiden myyjänä toimii Classic bike (Brandsense oy)
Sivustolla esiteltävät hinnat sisältävät arvonlisäveron 24%. 
Pidätämme oikeuden hintojen ja toimitusehtojen muutoksiin. 
Classic bike myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Alle 18-vuotias tarvitsee huoltajan suostumuksen. Kaupankäynnissä sovelletaan voimassaolevaa Suomen ja Euroopan unionin kuluttajasuojalainsäädäntöä.

Kun kyseessä on asiakkaan pyynnöstä asiakkaan toiveiden mukaan räätälöity tuote / malli, ei kauppaa voi enää purkaa. Samoin jos tuote on asiakkaalle erikseen tilattu tuote joka ei ole Classic bike:n valikoimassa ei kauppaa voi enää purkaa. Näissä tapauksissa tilauksesta, tuotteesta ja hinnasta on jo sovittu erikseen kirjallisesti.

Tuotteet voi noutaa myymälästämme Toivonkatu 1-3, Runeberginkatu 8 tai Mechelininkatu 15 (alkaen 3/2022)  Helsinki, tai tuote voidaan lähettää asiakkaalle. Toimituskuluista vastaa aina asiakas.

Toimitukset

Postipakettien toimituskulut ovat verkkokaupassamme
* Postipaketti 7,90€ max koko 120 x 60 x 60 cm
* Nouto pakettiautomaatista 7,90€ max. enimmäiskoko 59 cm x 60 cm x 36 cm huom. Jos lähetys ei mahdu pakettiautomaattiin se   käännetään lähimpään Postin toimipaikkaan
* Postin Kotipaketti 15€
*  Postin Postipaketteja suuremmat paketit toimituskulu on 20€ Max. painoraja on 35 kg.
* Polkupyörät 30€ toimitamme Posti Kotipakettina kotiovellesi, Posti ottaa yhteyttä toimituksesta. Max. painoraja on  35kg.
* Lasten Polkupyörät ja Brompton-taittopyörät 20€ toimitamme Posti Kotipakettina kotiovellesi, Posti ottaa yhteyttä toimituksesta.

Toimitustavat

Nouto liikkeestämme
Voit noutaa tilauksesi liikkeestämme Toivonkatu 1-3, Runeberginkatu 8 tai Mechelininkatu 15 (alkaen 2/2022)  Helsinki.  Saat ilmoituksen tekstiviestinä ja/tai sähköpostilla, kun tilauksesi on noudettavissa. Liikkeemme ovat avoinna arkisin 10-18 ja Lauantaisin 10-15 (Ei Runeberginkatu 8)

Nouto Postin pakettiautomaatista
Voit noutaa tilaamasi tuotteet Postin pakettiautomaatista. Lähimmät pakettiautomaatit listataan ilmoittamasi toimitusosoitteen perusteella. Pakettiautomaatit täytetään arkipäivisin maanantaista perjantaihin. Pääkaupunkiseudun, Tampereen ja Turun alueella sijaitsevat automaatit täytetään myös lauantaisin. Saat tekstiviestin, kun paketti on noudettavissa. Älä poista viestiä, sillä se sisältää koodin, jota tarvitset noutaessasi paketin. Pakettia säilytetään automaatissa seitsemän vuorokautta sen saapumisesta. Huomaathan, että pakettiautomaattien max koko on 120 x 60 x 60 cm

Nouto Postista
Voit noutaa tilaamasi tuotteet Postin palvelupisteestä, Posti ilmoittaa saapumisesta sinulle. Voit seurata paketin kulkua Postin lähetystunnuksen perusteella, jonka saat sähköpostiisi kun olemme lähettäneet tilauksesi. Noutaessasi lähetystä ota mukaan henkilöllisyystodistus ja Postin lähetystunnus.

Postin kotiinkuljetus
Voit tilata Postipaketit kotiin tai antamaasi osoitteeseen tuotuna. Ennen kotiinkuljetusta Posti ottaa sinuun yhteyttä puhelimitse, jotta sopivin jakeluajankohta voidaan määritellä.

Kansainväliset tilaukset
Suomen lisäksi toimitamme tilauksia Posti Parcel Connect, Posti Priority ja GLS kautta. Jos haluat tehdä tilauksen, joka toimitetaan toiseen maahan, tee tilauksesi normaaliin tapaan verkkokaupassamme ja valitse maksamisen yhteydessä toimitusosoitteeksi toisen maan osoite.

Voit aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme, jos sinulla on kysyttävää toimituksista ulkomaille.

Kun tuote on varastossa, tilaus lähtee meiltä yleensä 1-5 arkipäivän kuluessa, riippuen rahtiliikkeen noutojen nopeudesta varastostamme. Huomaathan että kiireisimmän pyöräilykauden aikana toimituksissa saattaa kiireen vuoksi joskus kestää myös jonkin verran pidempään.
Jotkin tuotteet ovat tilaustuotteita, ja näiden tuotteiden toimitusaika on arvioitu tuotetietojen yhteydessä. Toimitusarvio on vain paras senhetkinen arvio jonka olemme saaneet valmistajalta ja se voi muuttua varsin nopeastikin, varsinkin koronan aiheuttamista komponenttien toimitusvaikeuksista.
Suurin osa polkupyöristä ja tarvikkeista on varastotuotteenamme, ja tilaamme tuotteita lisää viikoittain.
Varastosaldot ovat lähtökohtaisesti reaaliaikaisia ja loppuunmyyty tuote poistuu näkyvistä automaattisesti. Saldovirheet ovat kuitenkin mahdollisia. Mahdollisen saldovirheen sattuessa pyrimme toimittamaan puuttuvan tuotteen viipymättä. Jos tuotetta ei ole saatavilla kohtuullisessa ajassa, asiakkaalla on toki oikeus perua kauppa.

Mikäli tuotetta ei ole varastossa, toimitus varastoon tapahtuu ns. tehdastilauksena. Tehdastilauksessa polkupyörien ja joidenkin tarvikkeiden tuote on varastossamme yleensä 1-8 viikon kuluessa tilauksesta.
Ilmoitamme asiakkaalle heti tuotteen saapumisesta.

Ilmoitamme tuotteen tilausvaiheessa, mikäli toimitusaika on muuta kuin yllä olevassa kohdassa mainitaan. Mikäli tuote halutaan ehdottomasti tiettyyn päivään mennessä, on siitä mainittava erikseen, esim. tilauksen teon yhteydessä. Pyrimme huomioimaan kuluttajan toiveen, mikäli se on mahdollista. Mikäli kuluttaja ostaa useita tuotteita, joille Classic bike on ilmoittanut toisistaan eriävät toimitusajat, toimitetaan tilaus pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti.

Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu sopimuksen teon jälkeen joko sähköpostitse tai puhelimitse.
Kuluttaja sitoutuu tilauksensa tehtyään tarkkailemaan sähköpostiaan toimituksen vastaanottamiseksi.
Kun kyseessä on asiakkaan pyynnöstä asiakkaan toiveiden mukaan räätälöity tuote / malli, ei kauppaa voi enää purkaa. Samoin jos tuote on asiakkaalle erikseen tilattu tuote joka ei ole Classic bike:n valikoimassa ei kauppaa voi enää purkaa. Näissä tapauksissa tilauksesta, tuotteesta ja hinnasta on jo sovittu erikseen kirjallisesti.

Käytämme Itellan (Suomen Postin) ja tarvittaessa sopimustoimitajamme palveluita tilausten toimitukseen.
Polkupyörät toimitetaan yleensä ajovalmiina (HUOM! kuljetuspakkaukseen mukautettuna, ohjaustanko ja polkimet irroitettuna tai käännettyinä, asennus /  säätö tarvitsee työkaluja)

Tilaamillasi tuotteilla on 14 vrk:n vaihto- ja palautusoikeus, tuotteiden palautuksissa noudatamme kuluttajaviraston ohjeita.
Peruuttamisaikana sinulla on oikeus tutustua tuotteeseen ja kokeilla sitä samaan tapaan kuin voisit tehdä ostaessaan tuotteen liikkeestämme. Kuluttajan on tehtävä palautusilmoitus sähköpostitse osoitteeseen [email protected]  ennen tuotteen palauttamista.
Palautettavan tuotteen pitää olla virheetön, täysin käyttämättömiä ja pakkauksen myyntikunnossa, mikäli näin ei ole määrittelemme tuotteen tutkittuamme sen mahdollisen arvon alentumisen ja voimme pidättää sen palautuksesta.
Huolimattoman / puutteellisen pakkaamisen johdosta vaurioituneesta tuotteesta vastaa lähettäjä.
Palautuspakettiin merkitse mukaan yhteystietosi, tilinumerosi ja  halutessasi palautuksen syy (esim. rikkinäinen tuote, väärä koko tms.)
nopeuttaaksesi toimintaamme.
Palautuksesta ja sen kuluista vastaa myyjäliike,  pidätämme kuitenkin oikeuden veloittaa palautuksesta aiheutuvat kustannukset tietyissä tapauksissa kuten suuret lähetykset (mm. sähköpyörät, laatikkopyörät). Näiden osalta peritmme saman lähetyskulun jolla tuote on meiltä lähetetty.

Huom. osoitteemme on Toivonkatu 1-3 00250 Helsinki 

Kun kyseessä on asiakkaan pyynnöstä asiakkaan toiveiden mukaan räätälöity tuote / malli, ei kauppaa voi enää purkaa. Samoin jos tuote on asiakkaalle erikseen tilattu tuote joka ei ole Classic bike:n valikoimassa ei kauppaa voi enää purkaa. Näissä tapauksissa tilauksesta, tuotteesta ja hinnasta on aiemmin sovittu erikseen kirjallisesti.

1. Ilmoitus myyjälle sähköpostilla ennen palautusta.
2. Kirjallinen ilmoitus havaituista virheistä
3. Pakkaa tuote /tuotteet huolellisesti alkuperäispakkaukseen, liitä mukaan yhteystietosi ja tilinumerosi.
Rahojen palautustilanteessa palautamme rahat viipymättä heti, kun olemme tarkistaneet tuotteen/tuotteet.
Kauppasumma palautetaan kohtuullisen ajan kuluessa, kuitenkin viimeistään 30 vrk kuluessa siitä, kun Classic Bike on palautuksen hyväksynyt.
Huom. osoitteemme on Toivonkatu 1-3 00250 Helsinki 
Kun kyseessä on asiakkaan pyynnöstä asiakkaan toiveiden mukaan räätälöity tai erikseen normaalivalikoiman ulkopuolelta tilattu tuote / malli, ei kauppaa voi enää purkaa

Joskus voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta kuljetuksen yhteydessä paketit voivat vaurioitua.
Siksi on hyvä jo lähetystä vastaanottaessa tarkistaa sen kunto,
Vastaanottotilanteessa on vastaanottajan aina tarkistettava pakettien määrä ja kunto kuljettajan (tai muun kuljetusliikkeen edustajan) läsnä ollessa.
Mahdollisista puutteista tai kuljetusvaurioista on kuljettajaa pyydettävä tekemään merkintä kuljetusasiakirjaan. Merkinnän puuttuessa kuljetusvakuutus tai rahditsija ei vastaa vaurioiden korvauksesta. Jos tuotteeseen on kuljetuksen aikana tullut vika tai vaurio ilman että lähetyslaatilossa on ulkopuolisia vaurioita on tästä viipymättä ilmoitettava Classic bikelle.
Classic bike ei vastaa tavaroille niiden kuljetuksessa aiheutuneista vahingoista jos niistä ei ole ilmoitettu lähetyksen saavuttua.
Kuljetuksen tai virheellisen säilytyksen aikana tuotteeseen syntyneitä virheitä tai vikoja ei korvata tuotetakuun piiristä.

Tuotteiden reklamaatiotapauksessa ota yhteyttä [email protected] tai postitse osoitteeseen: Classic Bike, Mechelininkatu 15, 00100 Helsinki. Reklamaatioissa varaamme oikeuden korjata / hyvitää tuote.
Reklamaatioissa otamme yleensä yhteyttä valmistajaan joka päättää onko kyseesssä materiaali- tai valmistusvirhe. Valmistaja varaa mahdollisuuden tutkia tuote jonka tässä tapausessa joudumme lähettämään heille tutkittavaksi. Päätöksen saatuamme / tehtyämme voimme korvata tuotteen tai hyvittää ostoksen.
Huomioi että valmistajan antama takuu on kerrottu Takuuasiat-osiossa.
 
Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote tai tuote on vaurioitunut tms. tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta kohtuullisessa ajassa (7vrk) Classic Bike:lle joko sähköpostitse osoitteeseen [email protected] tai postitse osoitteeseen: Classic Bike, Mechelininkatu 15, 00100 Helsinki.
Classic bike ei vastaa puuttuvasta tavaran määrästä tai tuotteen virheestä, mikäli ostaja ei ole reklamoinut näistä edellä mainitulla tavalla.

Virheellinen toimitus palautetaan postikuluitta Classic Bike:n antamien ohjeiden mukaisesti. Palauttaminen tapahtuu reklamaation tekemisen jälkeen. Saatuaan palautetun tavaran, Classic Bike voi lähettää uuden tuotteen tai korjaa mahdollisen vian tai viat tai palauttaa jo mahdollisesti maksetun kauppahinnan asiakkaalle.

Kun kyseessä on asiakkaan pyynnöstä asiakkaan toiveiden mukaan räätälöity tuote / malli, ei kauppaa voi enää purkaa. Samoin jos tuote on asiakkaalle erikseen tilattu tuote joka ei ole Classic bike:n valikoimassa ei kauppaa voi enää purkaa. Näissä tapauksissa tilauksesta, tuotteesta ja hinnasta on jo sovittu erikseen kirjallisesti.

Classic bike:lla ei ole myymille tuotteilleen omaa takuuta, takuusta vastaa aina tuotteiden valmistaja, polkupyörien osalta niiden rungon ja komponenttien valmistajat jokainen osaltaan.
Tuotteiden reklamaatiotapauksessa ota yhteyttä [email protected] tai postitse osoitteeseen: Classic Bike, Mechelininkatu 15, 00100 Helsinki. Reklamaatioissa varaamme oikeuden korjata / hyvittää tuote.
Reklamaatioissa otamme yhteyttä tuotteen tai sen osan valmistajaan joka päättää onko kyseessä materiaali- tai valmistusvirhe. Valmistaja varaa mahdollisuuden tutkia tuote, tässä tapauksessa joudumme lähettämään heille tutkittavaksi. Valmistaja voi korjata tai korvata uuden tuotteen. Päätöksen saatuamme / tehtyämme voimme korjata / hyvittää tuotteen.

Takuu
Classic bike:lla ei ole omaa takuuta, takuusta vastaa aina tuotteiden valmistaja, polkupyörien osalta niiden rungon ja komponenttien valmistajat jokainen osaltaan.
(esim. sähköpyörä jossa Bosch moottori – pyörän valmistaja takuu on pyörän runko ja sen kiinnitykset, Bosch takuu moottorille, akku takuu sen valmistajalle (usein Bosch), jarrut ja vaihdeosat niiden valmistajan takuu).
Classic bike ei voi vaikuttaa takuu-osien saatavuuteen toimittajalta, korosta johtuvista syistä osalla komponenttivalmistajista on pulaa osista ja takuuosien saatavuudessa saattaa olla viivästyksiä.
Classic bike auttaa kaikissa mahdollisissa takuuasioissa ja ohjaa takuuasian eteenpäin oikealle taholle.

Takuu ei kata vikoja, jotka aiheutuvat ostajan suorittamatta jättämistä tai puutteellisista huolloista, muiden kuin alkuperäisten varaosien käyttämisestä, virheellisestä korjauksesta tai muutoksesta tuotteen rakenteessa ilman valmistajan kirjallista suostumusta tai tavanomaisesta kulumisesta ja huononemisesta.
Takuun alaisiksi virheiksi ei katsota puutteita tai virheitä sellaisissa kohdissa, jotka huolto-ohjeiden mukaan vaativat säännöllistä huoltoa tai säätämistä luovutuksen jälkeen ellei puutteellisuus tai virhe esiinny asiantuntevan säätämisen ja huollon jälkeenkin. Tuotetakuu ei myöskään kata poikkeuksellisten sääolosuhteiden aiheuttamia häiriöitä tuotteen toiminnassa

Polkupyörien takuuehdot ovat voimassa vain, kun tuotteen kokonaan ja oikein täytetty huoltotodistus sekä ostotodistus esitetään pyörän jälleenmyyjälle välittömästi takuusyyhyn vetoamisen jälkeen. Takuu ei korvaa takuukorjaukseen liittyviä työ- tai matkakuluja.

HUOM: Takuuviasta on ilmoitettava heti sen ilmennettyä myyjäliikkeeseen. Mikäli tuotetta on käytetty vian havaitsemisen jälkeenkin takuuseen ei voi vedota.

HUOM: Vain maahantuojan / valmistajan valtuuttama myynti/huoltoliike voi määritellä vian syyn ja onko kyseessä takuuvika tai ei. Muutoin sen voi määrittää maahantuoja tai pyörän / osan valmistaja.
Mikäli muu huolto on tehnyt tuotteeseen huoltoa tai muutosta ei takuuseen voi vedota ellei tästä ole erikseen ensin sovittu myyjäliikkeen /maahantuojan / valmistajan kanssa.

HUOM: Mikäli pyörässä havaitaan vika ja mikäli halutaan vedota takuuseen sitä ei turvallisuussyistä pidä enää käyttää.

HUOM: Jos sähköpyörässä havaitaan toiminnallinen vika, sitä ei saa enää käyttää.

HUOM: Takuu ei kata ns. uusia vikoja jotka johtuvat sitä että pyörällä on ajettu aiemmin havaitun vian jälkeen

HUOM: Takuu ei kata korjausta vioissa ja vahingoissa, jotka johtuvat tapaturmasta, väärinkäytöstä, muun kuin pyörän maahantuojan määrittelemän korjaajan tekemistä huolloista tai korjauksista tai säädöistä, tuotteeseen tehdyistä muutoksista, väärästä säilytyksestä, ohjeiden vastaisesta käytöstä, kolhiintumisesta, huollon puutteesta, pyörän kuluvien osien normaalista kulumisesta tai jos pyörä on yli-kuormattu.

HUOM: Kuljetuksen tai virheellisen säilytyksen aikana tuotteeseen syntyneitä virheitä tai vikoja ei korvata tuotetakuun piiristä.

Jos takuun puitteissa tarjotaan korvaava tuote, tuotteen omistajuus siirtyy vaihtohetkellä.

AKUT
Akkujen takuu on niiden valmistajasta riippuen 6-24 kuukautta ja edellyttää, ettei akulle ole itse aiheutettu vahinkoa, esim. latausta päästetty täysin purkautumaan, lataukset on suoritettu ohjeitten mukaan eikä akkua ole esim. tiputettu tai kolhittu tai omatoimisesti avattu tai muutettu.
Maahantuoja / valmistaja voi tarkistaa akun latausjaksot ja varauksen tasot erillisellä diagnostiikkaohjelmalla.
HUOM: Vahingoittunutta / kolhiintunutta akkua ei saa käyttää eikä säilyttää sisätiloissa mahdollisen oikosulkuvaaran tms. varalta. Viallinen akku on syytä toimittaa akkujen keräyspisteeseen, sitä ei saa viedä sisätiloihin ilmeisen vaaran takia.
Palautetusta tuotteesta tulee jälleenmyyjän omaisuutta sen tiloissa tapahtuneen vastaanoton yhteydessä. Vioittunutta akkua ei jälleenmyyjän ole pakko ottaa vastaan, mikäli akkusi on vioittunut siitä täytyy ehdottomasti mainita palautuspaikkaan.

 
Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote tai tuote on vaurioitunut tms. tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta kohtuullisessa ajassa (7vrk) Classic Bike:lle joko sähköpostitse osoitteeseen [email protected] tai postitse osoitteeseen: Classic Bike, Mechelininkatu 15, 00100 Helsinki.
Classic bike ei vastaa puuttuvasta tavaran määrästä tai tuotteen virheestä, mikäli ostaja ei ole reklamoinut näistä edellä mainitulla tavalla.

Kun kyseessä on asiakkaan pyynnöstä asiakkaan toiveiden mukaan räätälöity tuote / malli, ei kauppaa voi enää purkaa. Samoin jos tuote on asiakkaalle erikseen tilattu tuote joka ei ole Classic bike:n valikoimassa ei kauppaa voi enää purkaa. Näissä tapauksissa tilauksesta, tuotteesta ja hinnasta on jo sovittu erikseen kirjallisesti.

Verkkokaupassa tilatut tuotteet ja niiden toimituskulut maksetaan tilauksen yhteydessä, muut tilaukset voidaan myös maksaa suoraan liikkeeseen tai pankksiirtona.
Verkkokaupassa voidaan maksaa eleisillä pankki-ja luottokorteilla.
Maksaminen tapahtuu Paytrail Oyj:n sivuston kautta. 

Maksut luottokorteilla:
Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla:
Mikäli haluat maksaa Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla, Classic bike toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja vastaa tuotteiden toimittamisesta ostajalle. Maksamiseen liittyvistä reklamaatioista vastaa Paytrail Oyj:

Paytrail Oyj toimii Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oyj:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.
Paytrail Oyj on myös maksun saaja.

Classic Bike ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Classic Biken vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Classic Biken toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.

Tästä etäkauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan voimassaolevaa Suomen ja Euroopan unionin kuluttajasuojalainsäädäntöä. Mahdolliset erimielisyydet ratkotaan Helsingin käräjäoikeudessa.

Kysy tuotteesta