Valitse sivu

WOOM UKK – Usein kysytyt kysymykset

On ollut hienoa huomata, miten monet ovat taas löytäneet WOOM-pyörät näin kevään tullen. Meidänkin mielestämme WOOM on ehdottomasti markkinoiden parhaiten suunniteltu lastenpyörä!
Olemme saaneet taas huikean määrän tilauksia sekä vähintään yhtä paljon kyselyitä liittyen muun muassa WOOM-lastenpyörien saatavuuteen, toimitusaikoihin, hintoihin ja pyörän oikeaan kokoon.
Ikävää tämänhetkisessä tilanteessa on se, että emme yhteydenottojen valtavan määrän vuoksi ehdi vastaamaan kaikkiin tiedusteluihin kohtuullisessa ajassa, emme puheluihin tai s-posteihin,  pahoittelumme tästä.
Koska emme ehdi vastata WOOM tiedusteluihin olemme pyrkineet koostamaan yleisimpiä kysymyksiä ja vastauksia.

Ennen yhteydenottoasi liikkeeseemme pyydämme että voisit katsoa löytyisikö alta vastaus kysymykseesi:

Miksi WOOM-lastenpyörää joutuu juuri nyt odottamaan niin pitkään?

WOOM-lastenpyörien kysyntä on ollut tasaisesti kasvussa jo useamman vuoden ajan. Vuosi sitten alkanut koronapandemia on tämän ohella lisännyt räjähdysmäisesti lasten polkupyörien kysyntää maailmanlaajuisesti. WOOM on alusta alkaen pyrkinyt reagoimaan nopeasti kysynnän äkilliseen kasvuun esimerkiksi avaamalla Eurooppaan uuden tehtaan jo aiemmin toiminnassa olleiden lisäksi. On kuitenkin selvää, että menee hetki kunnes tuotanto saadaan taas kysynnän tasolle. Voimme joka tapauksessa vakuuttaa, että sekä meillä että WOOMilla tehdään kovasti töitä, jotta jokainen halukas saisi pyöränsä mahdollisimman pian. Alla WOOM video  aiheesta.

Tilasin pyörän viime kuussa, milloin saan sen?

Pyöräsi on varmasti tulossa, saamme niitä valmistajalta joka viikko isoja ja pieniä määriä, mutta emme pysty kiireen keskellä vastaamaan yksittäisiin kysymyksiin toimitusajasta, emmekä tiedä pyöräsi tarkkaa saapumispäivää. WOOM valmistajalla on varasto tyhjänä ja he toimittavat meille tilatut pyörät sitä mukaan kun he saavat niitä lisää varastooonsa.


Saanko varmasti pyörän, jos tilaan nyt?

Olemme tilanneet joka vuosi tuplasti enemmän pyöriä jotta niitä riittäisi kaikille, ja nytkin olemme pyrkineet mitoittamaan tilausmäärät niin että jokainen halukas todellakin saa pyörän. Pyörän siis saa varmasti, mutta useissa tapauksissa pyörän saapumista varastoomme joudumme hiukan odottelemaan.

Tilaamani pyörä oli tilattaessa varastossa, milloin voin noutaa pyörän / milloin pyörä lähetetään?

Varastossamme olevien pyörien osalta toimitamme tilaukset heti toimitus- ja kokoonpanojonoon. Pyörät toimitetaan tilausjärjestyksessä. Yleensä saamme toimitettua tai koottua pyörän muutaman arkipäivän kuluessa, mutta ruuhkaisina aikoina toimitusjono saattaa hieman venyä- näissä tilanteissa teemme toki parhaamme, että jonoa saadaan purettua mahdollisimman nopeasti. Ilmoitamme aina tekstiviestillä kun pyöräsi on valmis, ennen tätä viestiä se ei ole vielä valmistunut eikä se vielä ole valmis noudettavaksi tai lähetettäväksi. Lähetettävät ja valmiit pyörät saattavat myös odottaa kuljetusliikkeen noutoa.

Pitävätkö sivuilla näkyvät toimitusajat paikkansa?

Sivuillamme pyörien tuotesivun yhteydessä näkyvät toimitusajan arviot edustavat aina tarkinta sen hetkistä valmistajalta saamaamme tietoa. Tämän tarkempaa tietoa meillä ei valitettavasti ole emmekä voi kyselyihin tämän tarkemmin vastata.
Keskustelemme WOOMin kanssa säännöllisesti tulevista toimituksista ja pyrimme myös pitämään toimitusajan arviot ajan tasalla verkkosivuillamme.

Voitteko taata sivuilla näkyvän toimitusajan?

Toimitusajan arviot perustuvat aina parhaaseen sen hetkiseen valmistajalta saatuun tietoon. Hyvät uutiset ovat, että nämä arviot ovat tänä keväänä pieniä viivästyksiä lukuun ottamatta pitäneet melko hyvin. Epävarmasta globaalista tilanteesta johtuen emme kuitenkaan voi luvata, että tilattu pyörä saapuu juuri arvioituna päivämääränä. Merkittävistä viivästyksistä ilmoitamme luonnollisesti kaikille asiakkaille, joiden tilausta mahdollinen viivästys koskee.

Sivuille on ilmestynyt eri toimitusajan arvio, kuin tilatessani. Viivästyykö pyöräni saapuminen?

Ei hätää, pyörän tuotesivuilla näkyvä toimitusajan arvio koskee aina sillä hetkellä tehtäviä uusia tilauksia. Mikäli tilatessasi arviona on ollut aikaisempi päivämäärä kuin sivuilla juuri nyt näkyvä, on tilaamasi pyörä varattu jo aiemmin saapuvaksi arvioidusta erästä.

Mikä on lapselleni oikea WOOM-pyörän koko?

Sivuillamme näkyvät kokosuositukset antavat hyvän pohjan arvioida oikeaa kokoa lapsellesi. Tilanteessa, jossa lapsi jää kahden koon suositusten väliin, olemme yleensä ohjeistaneet ottamaan isomman koon. Yleisesti WOOM-lastenpyörien kompaktin ajogeometrian ja matalan painopisteen vuoksi on mahdollista ottaa hiukan suosituksia isompi pyörä.
On kuitenkin hyvä ottaa huomioon, että lapsienkin välillä on eroja kehon mittasuhteissa ja ajotaidoissa. Jos olette epävarmoja oikeasta koosta, on varmasti järkevin tapa vierailla meillä kokeilemassa pyöriä. Meillä löytyy koeajomallit kaikista WOOM-pyörien koista.

Onko WOOM-lastenpyöriä mahdollista koeajaa?

WOOM-pyöriä on mahdollista koeajaa meillä ja suosittelemmekin tätä lämpimästi mahdollisuuksien mukaan. Meillä löytyy koeajomallit kaikista WOOM-pyörien koista.

Hinnat?

WOOM-pyörien ja tarvikkeiden hinnat löytyvät verkkosivuiltamme.

Voinko varata WOOM-pyörän ennakkoon?

WOOM-pyörän voi varata vain tekemällä ostoksen haluamastasi pyörästä, verkkokauppamme kautta tai liikkeessämme. Ostoksen tehtyäsi korvamerkitsemme seuraavan vapaana olevan pyörän saapumassa olevista eristä ja toimitamme pyöräsi mahdollisimman pian sen saavuttua tänne meille. Pyörän toimitusajan arvion näet pyörän tuotesivulla tilatessasi.

Voinko vaihtaa tilaamani pyörän kokoa tai väriä?

Valtavien tilausmäärien vuoksi emme ikävä kyllä pysty enää muokkaamaan vastaanotettua tilausta. Vaihtoehtona on kuitenkin peruuttaa aiemmin tehty tilaus sähköposti-ilmoituksella ja sen jälkeen tehdä uusi tilaus haluamastanne pyörästä. Huomaathan, että tilaukset käsitellään ja toimitetaan vastaanottojärjestyksessä, joten uuden tilauksen toimitusaika saattaa olla aiempaa tilausta myöhemmin.

Toimitatteko WOOM-lastenpyöriä muualle Suomeen? Mitä toimitus maksaa?

Kyllä toimitamme, voit valita WOOM-pyörän toimitustavaksi joko noudon liikkeestämme tai toimituksen valitsemaasi osoitteeseen tai noutopisteeseen. Toimitamme muualle toimitettavat WOOM-pyörät pääsääntöisesti Postin kuljetuksella. Toimituskulu muualle Suomeen on 20€.

WOOM-lastenpyörän kokoaminen?

Toimitamme WOOM-pyörät niiden alkuperäisissä laatikoissa läpikäytyinä ja noin 80% esikoottuina. Pyörän kokoaminen on helppoa, kokoamista opastava video on meidän ja WOOM valmistajan sivuilla.
Lisäksi liikkeestämme noudettavien tilauksien osalta voit ostaa 20€ hintaisen kokoamispalvelun pyörälle, jolloin voit noutaa tilaamasi pyörän täysin ajovalmiina.
WOOM:illa pyritään vähentämään pyörien mukana lähetettäviä papereita minimiin, jonka vuoksi pyörien mukana ei toimiteta erillisiä tulostettuja kokoamisohjeita. Erittäin informatiiviset kokoamisvideot löydät TÄÄLTÄ.

Jalka, kello, lokasuojat?

Valmistajan politiikasta poiketen sisällytämme WOOM 2,3,4,5,6 sekä OFF/OFF AIR -malleihin WOOM:in oman seisontajalan sekä tarvikesoittokellon (ei alkuperäinen WOOM-osa). Voit lisätä myös muita tarvikkeita tilauksellesi, jolloin ne toimitetaan mahdollisuuksien mukaan pyörän mukana tai niiden ollessa loppu jälkitoimituksena.

WOOM-lokasuojat ovat lisävaruste ja niiden hinta on 40€/pari. Ne sopivat WOOM 2,3,4,5 ja 6 -malleihin. Suosittelemme näitä lämpimästi, kyseessä ovat laadukkaat kokopitkät lokasuojat tukevilla teräsaisoilla, eli lokasuojat kestävät lapsesi seikkailuja siinä missä pyöräkin!

Takuu ja pyörän paperit?

WOOM pyörillä on valmistajan ja osien valmistajien mukainen takuu, rungolla on 2 vuoden takuu. Pyörien mukana ei toimiteta takuu- tai muita papereita. Pyörän ostokuitti toimii takuutodistuksena tarvittaessa.